Returer och reklamationer



Byten, Ångerrätt och returer av varor


TYcker du inte att varan levde upp till dina förväntningar av någon anledning? Läs om våra garantier här nedan och kontakta oss sedan via formuläret och beskriv dina önskemål/ problem. Vi kontaktar dig sedan inom kort.

Hos NMS AB har du öppet köp i 30 dagar från utlämningsdatumet på posten!

Vid reklamation, ångrat köp eller byte är det några saker ni ska tänka på som kund:

  • Kontakta alltid vår kundtjänst före ni skickar tillbaka en produkt till oss. Detta för att vi skall kunna hantera er retur med en förregistrering hos oss. Innebär snabbare hantering.
  • Varan får inte ha använts eller på något vis fått någon skada vid ångrat köp eller byte.
  • Som kund får ni öppna förpackningarna för att kontrollera produkten om förpackningen är återförslutningsbar och inte skadas i onödan.
  • Vid retur vill vi inte att ni tejpar och/eller skriver direkt på originalförpackning vid, utan förpacka alltid er vara i en extra yttre kartong som ni har som yttre försändelseförpackning.
  • Elektronik och monterade produkter godkännes ej för retur.


Såhär gör du:


Kontakta vår kundtjänst via formuläret nedan eller via telefon. Packa produkten enligt info ovan och sänd sedan produkten i retur till oss med en kopia på din faktura och skicka till vår retur- och postadress.

Har ni betalat via Klarna så kontaktar de dig för återbetalning vid retur.

Har ni betalat med Klarna kortbetalning sätter vi tillbaka pengarna på det kort som ni betalat med.

Har ni betalat via Profina finans behöver vi ditt kontonummer för återbetalning vid retur.

Återbetalningar till kund sker löpande och i dom flesta fall finns återbetalningen på ditt bankkonto inom 5-7 arbetsdagar.

Om ni returnerar hela ordern återbetalar vi även frakten men Ni står för returfrakten.


Vidare till formulär